O nouă ambiție - Plenul de deschidere

Alan Clayton, Alan Clayton Associates

*în limba engleză

Când echipa lui Alan a cercetat Great Fundraising, unul din ingredientele cheie ale succesului a fost identificat ca fiind o nouă ambiție puternică din punct de vedere emoțional. De fiecare dată această idee a fost esențială pentru a uni organizația, pentru a crea o cultură de strângere de fonduri și pentru a avea o comunicare de fundraising puternică.

În plenul de deschidere al conferinței, Alan va prezenta rezultatele cercetării, va vorbi despre ce face o nouă ambiție să fie de succes și vă va oferi sfaturi despre cum să găsiți această nouă ambiție pentru organizația voastră. Printre altele, în cadrul plenului veți conștientiza că o nouă ambiție este acea "ideea mare" care conduce la o creștere consistentă a organizației, că există criterii precise de succes pentru ideile care funcționează și care sunt aceste criterii și veți afla procesul prin care se poate identifica, crea și obține unitate în jurul acestei "idei mari".

Atragerea de fonduri de la companii

Adela Bradu, Microsoft România

Cum decide o companie cu cine dorește să fie parteneră? Contează experiența organizației sau ideea de proiect? Cum se construiește încrederea și cum poate evolua relația de la un nu la un da? Despre cum sunt pregătite rundele de finanțare, strategia de CSR, ce contează în felul în care scriem o propunere de finanțare, criteriile de evaluare ale proiectelor implementate și multe altele vom discuta cu Adela Bradu, un om cu o experiență de peste 15 ani în media și CSR.

Atragerea de fonduri de la companii

Angela Galeța, Fundația Vodafone

În acest atelier vom discuta despre perspectiva uneia dintre cele mai mari fundații finanțatoare ale unei companii din România. Vom afla cum își stabilesc strategia, ce tip de parteneri caută, cum lucrează cu partenerii ONG, cum evaluează impactul proiectelor finanțate și ce așteptări au în termeni de comunicare. Este un atelier în care puteți adresa întrebări despre ceea ce ați dorit să aflați întotdeauna legat de așteptările unei companii și care se va baza pe dialog și împărtășire de experiențe și exemple concrete.

Auditul și strategia de fundraising

László Bodor, Asociația pentru Relații Comunitare
Invitat: Dragoș Bucurenci, Hope and Homes for Children

A avea o strategie clară de fundraising este esențială pentru a menține organizația și departamentul pe drumul cel bun în atingerea obiectivelor stabilite și pentru a avea cele mai bune rezultate ținând cont de timpul, banii și celelalte resurse investite în activitatea de fundraising. Pentru a pregăti acest atelier lucrăm în perioada de dinainte de conferință cu Hope and Homes for Children, dezvoltând pentru organizație un audit și un plan strategic de fundraising detaliate în care vom integra elemente din conceptul de Great Fundraising.

În cadrul atelierului vom prezenta procesul de dezvoltare a planului strategic, integrând elemente practice din planul strategic dezvoltat pentru Hope and Homes for Children și vom împărtăși atât provocările întâmpinate pe parcursul procesului, cât și avantajele pe care un astfel de plan le conferă organizației.

Cultura, super-puterea invizibilă a organizației tale

Cătălin-Teodor Dogaru, TSP (smartprojects.ro)

Fiecare individ își are propriul plan în viață, cu strategia, obiectivele și regulile sale. Acesta va fi, însă, fără rezultat dacă nu este construit pe un set de valori și, mai ales, dacă nu este susținut de comportamentele aferente acestor valori. Același lucru este valabil și pentru organizații. Strategia, misiunea, viziunea, dublate de procese și reguli - sunt elemente de bază în obținerea performanței. Toate trebuie, însă, dezvoltate pe setul de valori ale organizației și implementate cu ajutorul comportamentelor asociate acestor valori. Prin urmare, toate au nevoie - și, implicit, organizația are nevoie - de cultura organizațională. Dar cum poți formaliza, cum poți măsura și cum poți maximiza efectul unei dimensiuni organizaționale (cultura) aparent intangibilă, greu de cuantificat și, totuși, omniprezentă? Vino alături de noi la acest atelier și vom parcurge împreună cei 4 pași prin care cultura organizațională – a.k.a „modul în care facem noi lucrurile aici” - devine ingredientul de bază pentru mediu sigur, corect și propice performanței. De asemenea, vom vorbi despre elemente specifice ale culturii de fundraising în cadrul organizației și importanța lor în obținerea unor rezultate excepționale, compatibile cu conceptul de Great Fundraising.

Cum faci primul milion de Euro din donații prin SMS?

Carment Uscatu și Oana Gheorghiu, Dăruiește Viață
Camelia Mateș, Asociaţia pentru Relaţii Comunitare

Două milioane de euro au fost colectați prin campanii de SMS recurent în anul 2017. Peste 200.000 de oameni donează lună de lună prin SMS pentru cauze diverse. Peste 80.000 dintre aceștia donează pentru Asociația Dăruiește Viață, care construiește primul spital de oncologie pediatrică din România. Puteți afla informații din culisele acestei campanii de atragere de fonduri chiar de la cele care au inițiat-o și au coordonat-o: Carmen Uscatu și Oana Gheorghiu. De la colega noastră, Camelia Mateș, veți afla date statistice interesante din campaniile de SMS, cum funcționează ele în România și exemple de acțiuni de succes în recrutarea donatorilor prin SMS recurent. După acest atelier, ne așteptăm să vă plănuiți campania voastră de un milion.

Curs introductiv de fundraising

Dana Pîrțoc, Asociația pentru Relații Comunitare
Mădălina Marcu, Asociația pentru Relații Comunitare
Roxana Sofică, Asociația pentru Relații Comunitare
Cătălin Gheorghe, Asociația pentru Relații Comunitare

Te interesează atragerea de fonduri, dar simți ca nu ai încă toate informațiile de bază? Sau ai primit recent responsabilități de atragere de fonduri, dar nu știi de unde să începi? În cadrul acestui atelier format din doua părți vei avea acces la informațiile de bază care îți vor permite sa faci fundraising în mod eficient încă din primele zile. Vei cunoaște principalele metode de atragere de fonduri funcționale în Romania și parametrii lor de succes, motivațiile donatorilor români și caracteristicile unui mesaj de succes de atragere de fonduri. Vei pleca cu un plan de acțiune care să te ghideze în primele 100 de zile ale activității tale de fundraiser. Nu în ultimul rând, vei avea timp să pui întrebări și să primești răspunsuri, specifice, scurte și la obiect. Companionii tăi pe durata acestor patru ore vor fi membri ai echipei ARC care au consiliat și instruit zeci de organizații și care au studiat preferințele donatorilor români și cunosc în detaliu tot ce merge și nu merge în atragerea de fonduri din România.

Endwoment - a great ambition

Mădălina Marcu, Asociația pentru Relații Comunitare
Ionuț Alexandrescu, Asociația pentru Relații Comunitare

Ambițiile sunt cele care ne mână în luptă și ne dau energie. Cu cât sunt mai mari, cu atât mai mari vor fi rezultatele pe care le vom obține. Acest atelier te va ajuta să îți setezi noi ambiții și să te poziționezi altfel în fața finanțatorilor și a donatorilor. Tot aici, vei afla cum să începi pregătirile pentru o campanie de endowment și ce impact va avea această pregătire pentru organizație. Un fond de endowment nu este un fond de donații, ci este un legământ, o promisiune și o moștenire pe care o vom lăsa în urmă. Este promisiunea că vom dăinui și vom continua să implementăm pe termen lung misiunea organizației, oricare ar fi ea.

Evaluarea în atragerea de fonduri – Ești ceea ce măsori?

Dana Pîrțoc, Asociația pentru Relații Comunitare
Damaris Dican (Preventis), Ioana Petrea (Fundația Principesa Margareta a României), Nicoleta Marcu (Hope and Homes for Children)

Monitorizarea și evaluarea atragerii de fonduri deși esențiale în organizație devin foarte ușor copleșitoare și confuze sau, mai rău, ignorate. Cum știm că eforturile de atragere de fonduri au cu adevărat succes, pe termen lung? Dincolo de nivelul general al veniturilor, care sunt acei indicatori care vă spun cu adevărat cât de sănătoasă este atragerea de fonduri în organizație? Și cel mai important, cum transformăm cifrele în acțiuni care duc la creșterea performanței? O altă întrebare cheie se referă la încrederea oamenilor în munca voastră. Cum demonstrați leadershipului din organizație că investiția în fundraising merită făcută și care este orizontul de timp la care ne raportăm? Iată câteva din întrebările la care vom găsi un răspuns alături de invitații atelierului.

Facilități fiscale în slujba binelui, încotro?

Constantin Arbans, Direct Marketing Group
László Bodor, Asociația pentru Relații Comunitare

Subiectul celor două facilități fiscale (2% și 20%) prin care persoanele fizice și companiile pot sprijini sectorul neguvernamental fără niciun cost rămâne de actualitate și în 2018 datorită schimbărilor legislative și incertitudinilor în zona de fiscalitate. În cadrul atelierului vom vorbi despre noutățile pe partea de legislație, cum afectează ele potențialul celor două facilități fiscale și care sunt perspectivele privind această sursă de finanțare pentru organizații.

Vom vorbi despre campanii ale unor organizații care au obținut rezultate foarte bune în zona asta, punând accent pe dimensiunea fondurilor care se pot atrage și evoluția acestora de la un an la altul, metodele care funcționează cel mai bine, modurile de abordare cele mai potrivite. Invitatul nostru va fi Constantin Arbans de la Direct Marketing Group. El ne va împărtăși din experiența lui vastă în derularea campaniilor de direct mailing cu organizații nonprofit de toate dimnesiunile pentru obținerea de sponsorizări de la companii.

Vom pune în discuție modalități de a transforma susținătorii prin facilități fiscale în donatori pe termen lung și vom vorbi despre variante alternative de a atrage fonduri astfel încât să reducem dependența organizației de facilitățile fiscale.

Fundraising pentru cauze civice

Elena Calistru, Funky Citizens
Sorana Olaru-Zăinescu, Declic

În ultimul an am trecut prin multe turbulențe politice și schimbări legislative. Din ce în ce mai mulți oameni au hotărât să își facă vocile auzite, chiar dacă asta nu înseamnă neapărat să intre în politică. Așa că s-au îndreptat spre cauzele civice, fie că au ajuns să facă parte dintr-una, fie că s-au decis să o susțină cu donații. Atelierul este despre cum faci oamenii să creadă într-o cauză necesară pentru un stat sănătos, care generează cetățeni informați.

Great Fundraising Communications

Alan Clayton, Alan Clayton Associates

*în limba engleză

Există criterii evidențiate pentru comunicarea de fundraising care funcționează cu publicuri diferite și pentru cea care nu funcționează. Aceste criterii se aplică în egală măsură în comunicarea digitală și în media "tradițională". În cadrul acestei sesiuni Alan va detalia criteriile pentru a crea o comunicare de fundraising de succes, va prezenta studii de caz și va explica modul în care acestea au fost create și, cel mai important, vă va învăța tehnicile pe care le puteți utiliza pentru a crea o comunicare de fundraising puternică și eficientă.

Principalele lucruri pe care le veți afla în cadrul acestui atelier:
• A avea prima dată "ideea cea mare" este esențială și cum s-o alegeți pe cea mai potrivită.
• Importanța esențială a poveștilor și ce fel de povești funcționează.
• De ce este necesară o propunere simplă și directă și cum să găsiți una.
• Ce este creativitatea și cum să o generați.
• De ce abilități are nevoie organizația voastră pentru a crea o comunicare de fundraising care funcționează.

Identități, branduri, oengeuri

Sorin Axinte, GLUE

Brand – un concept foarte familiar pentru toată lumea, deși de multe ori neclar inclusiv pentru profesioniști. Într-o sesiune interactivă din cadrul Conferinței Naționale de Fundraising, vom discuta despre brand ca instrument de lucru în organizații neguvernamentale. Când e esențial, la ce ajută, ce nu poate rezolva. Cum se naște, cum îl creștem, cum îl ferim s-o ia pe coclauri. Cine îl îndrumă, cine îl îngrijește, cine poate să-l faulteze. Pe scurt, de ce trebuie să-ți pese de brandul organizației tale si cum te poate ajuta el în activitatea de fundraising.

Online fundraising

Lukáš Hejna, Asociaţia VIA

*în limba engleză

Conform Nonprofit Tech for Good, în Europa, 57% din donaţii se fac online, de aceea, pentru orice organizaţie non-profit, un website atractiv, o pagină de donaţii uşor de folosit şi o strategie bună de campanie este esenţială pentru a ajunge la potenţialii donatori. Atelierul susţinut de Lukáš Hejna, directorul executiv al Asociaţiei VIA din Cehia şi coordonatorul platformei de fundraising online Darujme.cz se adresează atât organizaţiilor care vor să înceapă pentru prima oară o campanie, cât şi celor care vor să îşi îmbunătăţească strategia de fundraising online.

Peer-to-peer fundraising si călătoria donatorului

Andrei Chirtoc și Gabriel Solomon, Galantom

Fundraising-ul peer-to-peer este despre a construi comunități de oameni de bine, animați de pasiuni și valori comune în jurul cauzei tale, oameni care devin extensia departamentului tău de fundraising și ambasadorii tăi în comunitate. În ultimii ani din ce în ce mai multe organizații integreaza fundraising-ul peer to peer în strategia lor, planificând acțiuni multianuale. Cu toate acestea, pentru România, este încă un domeniu în care învățăm, de cele mai multe ori făcând și experimentând.

Pornind de la experiența acumulată în ultimii ani în proiectul Galantom, atelierul își propune să provoace audiența la un schimb de experiențe care să reveleze elemente și acțiuni implementabile într-o strategie de fundraising peer-to-peer pe termen lung. De asemenea vom analiza în cadrul atelierului rolul pe care acest tip de fundraising îl are în călătoria donatorului (donor journey).

“Firestarterii” discuților vor fi invitații noștri - reprezentanți ai unor organizații si fundraiseri voluntari dedicați care au experimentat cu succes această modalitate de implicare în comunitate, în ultimii ani.

Produse de fundraising, cum transformăm donatori ocazionali în participanți la schimbare

Cătălin Gheorghe, Asociația pentru Relații Comunitare

Mediul atragerii de fonduri din România devine din ce în ce mai competitiv, iar donatorii din ce în ce mai experimentați. Avem de aceea nevoie de "produse" de atragere de fonduri care să răspundă atât nevoilor societății, cât și preferințelor și motivațiilor donatorilor. În mod ideal aceste "produse" trebuie să fie viabile și să genereze un venit constant organizației. Vom identifica pe baza unor studii de caz din domenii diverse, care sunt caracteristicile acestor produse, căror donatori li se potrivesc, ce metode sunt cele mai adecvate și ce canale de comunicare putem folosi.