EDIȚII ANTERIOARE

Conferința Națională de Fundraising, 2018
Fundraising from Good to Great 8-11 mai 2018, Ramada Plaza Bucharest Convention Center, București

155 de participanți din partea a 100 de organizații, 16 speakeri invitați
”A fost o experienţă cuprinzătoare care mi-a oferit contextul să mă gândesc la noi oportunităţi de dezvoltare.”
“Am venit acasă şi am început să regândesc strategia organizaţiei.”
“A fost grozav să întâlnesc într-un singur loc atâţia oameni fantastici.”

Conferința din 2018 a avut tema ”Fundraising from Good to Great” și a stat sub semnul sustenabilității organizațiilor și atenției față de donatori. Participanți au aflat ce resurse sunt necesare și care sunt pașii pe care trebuie să-i urmeze pentru ca activitățile lor de fundraising să spargă barierele uzuale și să atingă excelența.

Alan Clayton, invitatul special al conferinței, a vorbit despre Great Fundraising – cum o organizație își poate spori impactul și veniturile de două, trei, sau chiar de mai multe ori pe termen mediu cu ajutorul donatorilor care rămân lângă organizație pentru foarte mult timp, crezând cu tărie în visul acesteia.

Alan are o experiență de 25 de ani ca director de creație și consultant în fundraising si a lucrat până în 2018 cu peste 350 de clienți din întreaga lume. A dezvoltat programul Great Fundraising timp de peste un deceniu și este un speaker la sesiuni plenare și un lider de seminar cunoscut și apreciat la nivel internațional.

Prin atelierele Conferinței am abordat teme de actualitate precum facilități fiscale, online fundraising, campanii de SMS recurent, produse de fundraising, rolul brandului în ONG-uri, fundraising de la companii, peer-to-peer fundraising sau strategia de fundraising, punând accent pe principii strâns legate de conceptul de Great Fundraising: donatorul în centrul atenției, gândire pe termen lung și sustenabilitate, investiții eficiente, obiective ambițioase, importanța leadership-ului și a culturii atât la nivelul departamentului de fundraising cât și la nivelul organizației.

Great Fundraising Masterclass

În cadrul Conferinței Alan Clayton a ținut un masterclass de două zile cu tema Great Fundraising. Participanții au avut oportunitatea de a învăța despre cultura, comportamentele și leadershipul care sunt necesare pentru ca organizația să ajungă să facă fundraising la un nivel extraordinar și să obțină o creștere semnificativă și sustenabilă a veniturilor. Acest masterclass a fost creat având la bază rezultatele cercetării Great Fundraising efectuată de profesorii Adrian Sargeant și Jen Shang, observații din peste 350 de studii de caz din organizații din întreaga lume și experiența în fundraising de peste 25 de ani a lui Alan Clayton.

Conferința Națională de Fundraising, 2017
Schimbă-ți papucii
5-7 aprilie 2017, Hotel Univers T, Cluj-Napoca

125 de participanți din partea a 75 de organizații, 20 de speakeri invitați
„Conferința asta e foarte importantă pentru că aduce la un loc atât specialiști în domeniu cât și oameni care fac foarte multe lucruri în diverse domenii. Adunându-ne la un loc experiențele, învățăm unii de la alții și cred că ne dă și curaj acest lucru.”

Tema ediției din 2017 a Conferinței, “Schimbă-ți papucii”, a fost mai ales despre cum succesul în fundraising se traduce în donatori fericiți și implicați. Provocarea a fost să ne punem în papucii donatorilor pentru a înțelege mai bine așteptările lor, motivațiile și ce îi face fericiți în relația cu organizația sau cauza pe care o susțin.

Tony Myers, invitatul special al conferinței pentru al doilea an consecutiv, face fundraising de peste 20 de ani în Canada, Australia, SUA, Europa și India, iar în ultimii șapte ani și-a concentrat atenția asupra Europei Centrale și de Est lucrând alături de organizații din România, Serbia, Republica Cehă, Slovacia, Polonia și Rusia. În 2015 a încheiat o campanie de endowment de 1.2 milioane dolari în Cehia. Interesul pentru fundraising și consultanță ale lui Tony s-a dezvoltat în zona planificării strategice, a dezvoltării board-ului și leadership-ului organizațiilor aflate în tranziție, și mai ales a fundraising-ului de la donatorii mari (major donor fundraising) prin campanii de endowment.

Masterclass: The Art and Science of Major Donor Fundraising

România este pregătită pentru fundraising de la donator mari. Masterclass-ul ținut de Tony Myers a aprofundat o temă deschisă la ediția precedentă a Conferinței, aducând în discuție aspecte noi care țin de cum pregătești organizația pentru o schimbare majoră de abordare (de la donatori individuali mici la donatori mari). Procesul presupune schimbări în modul de lucru cu boardul organizației, nivelul de implicare și susținere a directorului executiv, poziționarea și asumarea acestui rol de către fundraiseri.

Conferința Națională de Fundraising, 2016
Doctor Fundraising 13-15 aprilie 2016, Hotel Univers T, Cluj-Napoca

140 de participanți din partea a 65 de organizații, 20 de speakeri invitați
“Participarea mea la Conferință este echivalentă cu o vizită la psiholog. Cred că aveam nevoie de această pregătire, de aceste perspective, pentru a continua munca de fundraising în organizație.”

Ediția din 2016 a Conferinței a adus în centru conceptul de “Major Donors” și procesul foarte diferit și structurat pe care o campanie de abordare a marilor donatori îl presupune. Conferința a provocat participanții să facă pasul înspre donatorii mari, oamenii cu un potențial financiar mare si foarte mare, pe care rareori organizațiile din România s-au încumetat să îi abordeze prin campanii structurate. Participanții au aflat care sunt particularitățile acestor donatori, și care sunt etapele unei campanii de recrutare a acestora.

Conferinței a adus de asemenea, rezultatele celui mai recent studiu despre practica de fundraising din România, despre comportamentul donatorilor individuali și al sponsorilor, despre dimensiunea și motivațiile donatorilor români.

Tony Myers, invitatul special al conferinței, face fundraising de peste 20 de ani în Canada, Australia, SUA, Europa și India, iar în ultimii șapte ani și-a concentrat atenția asupra Europei Centrale și de Est lucrând alături de organizații din România, Serbia, Republica Cehă, Slovacia, Polonia și Rusia. În 2015 a încheiat o campanie de endowment de 1.2 milioane dolari în Cehia. Interesul pentru fundraising și consultanță ale lui Tony s-a dezvoltat în zona planificării strategice, a dezvoltării board-ului și leadership-ului organizațiilor aflate în tranziție, și mai ales a fundraising-ului de la donatorii mari (major donor fundraising) prin campanii de endowment.

Masterclass: Big Money, Big Opportunity

Premisa acestui masterclass este că există două principale motive pentru care ONG-urile nu fac fundraising de la donatori mari. Primul este teama de a vorbi cu ei. Al doilea este că nu știm pur și simplu cum să le cerem bani. De peste 20 de ani, Tony Myers, vorbește cu donatori mari din întreaga lume, solicitându-le bani pentru organizații, sau ajutând alte organizații să facă aceste solicitări.