EDIȚII ANTERIOARE

Conferința Națională de Fundraising, 2023
Emotia e curaj. Vorbim pe inima donatorilor.
17-18 mai 2023, Novotel Bucharest Hotel

189 participanti de la 102 organizatii

“Foarte multe aha-uri, dar la fel de multe ouale-uri”

“E mult despre vulnerabilitate si emotie. Mesaje clare, simple. Donatorul e parte din poveste.”

Conferința Națională de Fundraising, 2021
Călătoria donatorului. DE LA “it’s complicated” LA “ in a relationship”
11-13 mai, Ediție Online

165 de participanți de la 91 de organizații

“Interacțiunea și lucrul pe grupe. Faptul ca transmiteți informații verificate, nu doar din cărți.”

“Explicatiile sincere si caldura facilitatorului privind intrarea in papucii celui care dorește sa pună în practica o forma sau altade fundraising.”

“Evenimentul a fost unul revelator în acest context atipic.”

“Diferită. Este totuși un eveniment anual, unic in țară, mult așteptat, cu multă energie și emoție si sper să rămână la nivel experimental în varianta online.”

“Am privit balaurul în față și teama începe să dispară. Ba chiar simt că se naște o pasiune.”

Conferința Națională de Fundraising, 2019
Comunicarea în Fundraising. Fundraising digital.
1-4 octombrie 2019, Novotel Bucharest City Centre Hotel, București

179 de participanți din partea a 93 de organizații, 31 speakeri invitați

“Copleșitoare. Rămân cu sentimentul că Fundraisingul e un domeniu care se dezvoltă masiv, avem și piață foarte bună, instrumente, know-how, trebuie doar să investim ca organizații în această direcție.”

“Este cel mai bun tratament contra descurajării care amenință fundraiserii.”

“Conferința a generat în mine de la panică la speranță și revelații.”

Conferința a abordat două teme cu potențial considerabil de învățare și creștere pentru organizațiile din România: comunicarea în fundraising și digital fundraising. 

Invitatul special al conferinței a fost Adrian Sargeant, Co-Director și profesor la Institutul pentru Filantropie Durabilă din Regatul Unit, unul dintre cei mai renumiți profesioniști în fundraising din lume.

A fost ediția cu cea mai mare amploare de până acum, atât din punct de vedere al numărului de participanți și invitați, cât și al numărului și diversității experiențelor de învățare: 2 masterclass-uri, 18 ateliere și 2 plenuri.

În afara temelor principale, comunicarea în fundraising și digital fundraising, participanții au regăsit în agenda Conferinței ateliere pe subiecte utile atât pentru fundraiserii noi cât și pentru cei cu experiență: metode de fundraising, pregătire internă, lucrul cu companiile, donatori individuali, leadership.

Fundraising Communications and Creativity Masterclass
A fost susținut de Adrian Sargeant și Adrian Lorentsson din partea Philanthropy and Fundraising International, UK. La acest masterclass participanții au învățat cum să lucreze cu emoțiile și cum să fie creativi în comunicarea cu donatorii și potențialii donatori pentru a obține cele mai bune rezultate în fundraising.

Digital Campaign Hothouse – Eight hours to build the most awesome digital campaign the world has ever seen

Masterclassul a creat un spațiu de învățare despre componentele cheie ale unei campanii de digital fundraising și a oferit participanților oportunitatea de a trece prin etapele de pregătire a unei astfel de campanii. Masterclassul a fost susținut de Jason Potts si Aroon Dougan de la THINK Digital, UK.

Conferința Națională de Fundraising, 2018
Fundraising from Good to Great
8-11 mai 2018, Ramada Plaza Bucharest Convention Center, București

155 de participanți din partea a 100 de organizații, 16 speakeri invitați

“A fost o experienţă cuprinzătoare care mi-a oferit contextul să mă gândesc la noi oportunităţi de dezvoltare.”

“Am venit acasă şi am început să regândesc strategia organizaţiei.”

“A fost grozav să întâlnesc într-un singur loc atâţia oameni fantastici.”

Conferința din 2018 a avut tema ”Fundraising from Good to Great” și a stat sub semnul sustenabilității organizațiilor și atenției față de donatori. Participanți au aflat ce resurse sunt necesare și care sunt pașii pe care trebuie să-i urmeze pentru ca activitățile lor de fundraising să spargă barierele uzuale și să atingă excelența.

Alan Clayton, invitatul special al conferinței, a vorbit despre Great Fundraising – cum o organizație își poate spori impactul și veniturile de două, trei, sau chiar de mai multe ori pe termen mediu cu ajutorul donatorilor care rămân lângă organizație pentru foarte mult timp, crezând cu tărie în visul acesteia.

Alan are o experiență de 25 de ani ca director de creație și consultant în fundraising si a lucrat până în 2018 cu peste 350 de clienți din întreaga lume. A dezvoltat programul Great Fundraising timp de peste un deceniu și este un speaker la sesiuni plenare și un lider de seminar cunoscut și apreciat la nivel internațional.

Prin atelierele Conferinței am abordat teme de actualitate precum facilități fiscale, online fundraising, campanii de SMS recurent, produse de fundraising, rolul brandului în ONG-uri, fundraising de la companii, peer-to-peer fundraising sau strategia de fundraising, punând accent pe principii strâns legate de conceptul de Great Fundraising: donatorul în centrul atenției, gândire pe termen lung și sustenabilitate, investiții eficiente, obiective ambițioase, importanța leadership-ului și a culturii atât la nivelul departamentului de fundraising cât și la nivelul organizației.

Great Fundraising Masterclass
În cadrul Conferinței Alan Clayton a ținut un masterclass de două zile cu tema Great Fundraising. Participanții au avut oportunitatea de a învăța despre cultura, comportamentele și leadershipul care sunt necesare pentru ca organizația să ajungă să facă fundraising la un nivel extraordinar și să obțină o creștere semnificativă și sustenabilă a veniturilor. Acest masterclass a fost creat având la bază rezultatele cercetării Great Fundraising efectuată de profesorii Adrian Sargeant și Jen Shang, observații din peste 350 de studii de caz din organizații din întreaga lume și experiența în fundraising de peste 25 de ani a lui Alan Clayton.

Conferința Națională de Fundraising, 2017
Schimbă-ți papucii
5-7 aprilie 2017, Hotel Univers T, Cluj-Napoca

125 de participanți din partea a 75 de organizații, 20 de speakeri invitați

„Conferința asta e foarte importantă pentru că aduce la un loc atât specialiști în domeniu cât și oameni care fac foarte multe lucruri în diverse domenii. Adunându-ne la un loc experiențele, învățăm unii de la alții și cred că ne dă și curaj acest lucru.”

Tema ediției din 2017 a Conferinței, “Schimbă-ți papucii”, a fost mai ales despre cum succesul în fundraising se traduce în donatori fericiți și implicați. Provocarea a fost să ne punem în papucii donatorilor pentru a înțelege mai bine așteptările lor, motivațiile și ce îi face fericiți în relația cu organizația sau cauza pe care o susțin.

Tony Myers, invitatul special al conferinței pentru al doilea an consecutiv, face fundraising de peste 20 de ani în Canada, Australia, SUA, Europa și India, iar în ultimii șapte ani și-a concentrat atenția asupra Europei Centrale și de Est lucrând alături de organizații din România, Serbia, Republica Cehă, Slovacia, Polonia și Rusia. În 2015 a încheiat o campanie de endowment de 1.2 milioane dolari în Cehia. Interesul pentru fundraising și consultanță ale lui Tony s-a dezvoltat în zona planificării strategice, a dezvoltării board-ului și leadership-ului organizațiilor aflate în tranziție, și mai ales a fundraising-ului de la donatorii mari (major donor fundraising) prin campanii de endowment.

Masterclass: The Art and Science of Major Donor Fundraising

România este pregătită pentru fundraising de la donator mari. Masterclass-ul ținut de Tony Myers a aprofundat o temă deschisă la ediția precedentă a Conferinței, aducând în discuție aspecte noi care țin de cum pregătești organizația pentru o schimbare majoră de abordare (de la donatori individuali mici la donatori mari). Procesul presupune schimbări în modul de lucru cu boardul organizației, nivelul de implicare și susținere a directorului executiv, poziționarea și asumarea acestui rol de către fundraiseri.