ATELIERELE CONFERINȚEI 2021

Sesiunile Conferinței vor fi grupate pe cele două teme ale evenimentului: fundraising pe timp de cirză și fundraising centrat pe donator. În perioada următoare vom actualiza frecvent lista de sesiuni.

FUNDRAISING PE TIMP DE CRIZĂ

CUM A AFECTAT PANDEMIA FUNDRAISINGUL DIN ROMÂNIA? – PLEN DESCHIDERE

Dana Pîrțoc (ARC), Mădălina Marcu (ARC)

Momentul acestei crize ne sperie și ne face să ne reconsiderăm toate planurile. Există însă și o oportunitate în criză – 2020 ne-a izolat, ne-a ținut în casă, dar a crescut solidaritatea și deschiderea oamenilor de a dona. Anul trecut s-au donat 15 milioane de euro doar prin SMS și debit direct. E o sumă record. Peste 13 milioane de euro au fost mobilizați din partea companiilor și a donatorilor individuali pentru spitale. Și asta e doar ceea ce am reușit noi să surprindem din efortul de implicare în 2020. Oamenii vor să doneze și o fac atunci când venim spre ei cu o propunere relavantă. 2021 e un moment cheie pentru fundraising, un an în care trebuie să revizuim canalele, metodele, mesajele pentru donatori, dar e un moment foarte prielnic în care atragerea de fonduri poate crește.
În plenul de deschidere ne vom uita la schimbările generate de criză, la trendurile care se prefigurează, la oportunitățile și provocările pe care le-a adus pentru fundraising contextul din România.

SUNT CAMPANIILE DE DIRECT MAILING CĂTRE COMPANII AFECTATE DE PANDEMIE?
Iuliana Meseșan (Fundația Motivation România), Constantin Arbans (Direct Marketing Group), László Bodor (Asociația Envision)

Companiile din România pot sprijini fără niciun cost ONG-urile prin direcționarea către acestea a unei părți din impozit. Una dintre cele mai eficiente metode de abordare a companiilor pentru a beneficia de această facilitate fiscală s-a dovedit a fi direct mail-ul. În cadrul atelierului vom analiza campaniile de direct mail desfășurate de organizații în decembrie 2020 pentru a vedea dacă pandemia a avut sau nu efecte negative asupra rezultatelor și vom vorbi în detaliu despre campania Fundației Motivation România care a avut rezultate remarcabile.

STARTER KIT – PRIMA TA CAMPANIE DIGITALĂ DE FUNDRAISING
Sînziana Wolff (ARC), Silvia Boeriu (CeRe: Centrul de Resurse pentru participare publică)

Câți bani mai băgăm și în Facebook? De obicei, asta e prima întrebare pe care o pune o organizație care abia pornește aventura de fundraising digital. Dar o campanie de Facebook înseamnă mult mai mult decât niște bani și niște setări tehnice. Învățăm care sunt lucrurile care fac o campanie de Facebook să prindă viață și să producă bani pentru organizația noastră, elementele care pot face diferența dintre un eșec și un succes răsunător și cum să avem o abordare agilă asupra subiectului. În plus, vorbim aplicat pe experiența unei organizații cu prima ei campanie digitală de fundraising, proaspăt finalizată.

CUM SCHIMBĂ PANDEMIA PLANUL DE FUNDRAISING?
Roxana Sofică (ARC)

Sunt câteva modalități în care organizațiile pot să reacționeze la o criză și care afectează evoluția atragerii de fonduri. Cele mai multe vor alege să scadă efortul de fundraising și să-și concentreze resursele și atenția pe servicii, câteva vor alege să-și mențină efortul și puține vor alege să crească efortul de fundraising. Acestea din urmă se poziționează în mintea donatorului, într-un moment în care mesajele de fundraising ale altor organizații se estompează, iar asta înseamnă o creștere a rezultatului de fundraising. Alături de Oana Bulmagă, fundraiser la Asociația Ana și Copiii, ne vom uita la modul în care, în mijlocul pandemiei, o organizație care nu este activă în zona medicală a reușit să își crească donatorii și resursele atrase din comunitate.

CUM S-A SCHIMBAT ABORDAREA COMPANIILOR PE TIMP DE CRIZĂ? – PLEN

Dana Pîrțoc (ARC)

„Companiile și-au epuizat resursele pe echipamente de protecție și aparatură.”, „Odată trecută criza sanitară, organizațiile care dotează acum spitale, de fapt se sabotează singure și nu vor mai exista bugete pe termen mediu pentru ele sau pentru restul sectorului.”
Sunt doar două variante de dialog pe care l-am purtat sau l-am gândit cu toții acum. Cum au arătat însă lucrurile din perspectiva companiilor? Cum au reacționat atunci și care au fost planurile atunci, în focul urgenței dar și pe termen mediu? Unde s-au poziționat între presiunea imediată a urgenței și nevoia de susține și programele în care au investit până acum, dar care din cauza pandemiei nu se pot întâmpla în forma în care au fost gândite. Vă propunem o sesiune cu Alexandra Maier (Senior Corporate Social Responsibility Specialist, ING România) pentru a înțelege modul în care companiile percep momentul crizei în relația cu partenerii nonprofit și tipul de relație care poate fi construită mai departe cu sectorul de afaceri.

RESURSE UMANE ÎN FUNDRAISING
Roxana Dumbravă (ARC), Dana Pîrțoc (ARC)

Cum pregătesc procesul de recrutare? Unde găsesc un fundraiser? Ce fac după angajare? Sunt întrebări frecvente care vin de la organizațiile care au nevoie de un coordonator de fundraising. Care sunt etapele și cum se leagă între ele pentru ca la final să avem un proces de recrutare reușit? În această sesiune ne vom uita la procesul de recrutare și la particularitățile pe care le are atunci când vorbim de fundraiseri, la aspectele de luat în calcul atunci când ne gândim la profilul omului potrivit și la suportul de care are nevoie după angajare din partea organizației pentru a reuși.

CUM PREZICEM VIITORUL ÎN SECTORUL NONPROFIT?
Lev Fejes, Ph.D. (ARC), Rucsandra Pop (ARC)

Ce am face dacă am avea o minge de cristal care să ne permită să vedem tendințele viitoare, să agregăm dorințele și nevoile comune și să informăm inițiativele de advocacy? Și, mai ales, cum putem realiza împreuna acest lucru?
Obiectivul acestui atelier de învățare și co-creere este:
1.Transmiterea unei viziuni a unei societăți civile agile, capabile să anticipeze schimbările și tendințele societale și sectoriale, să articuleze și să agregheze atât nevoile cât și impactul pe care îl au, dar și să le comunice în sector și cu părțile interesate din exteriorul acestuia, pentru a spori atât eficiența activității de strângere de fonduri cât și colaborarea cu alți actori.
2. Conturarea metodologiei prin care se poate realiza această viziune prin dezvoltarea și participarea la Panelul 100.
3. Identificarea avantajelor unui sistem de consultare rapidă pe teme de interes pentru societatea civilă
Vă invităm să punem bazele unui sistem de colectare de date rapide din sector care poate informa deciziile ONG-urilor cu privire la diferite aspecte organizaționale și de fundraising, bazate pe analiza unor date reale, colectate la intervale regulate și predictibile.

CUM ÎNCEPI CÂND NU ȘTII DE UNDE SĂ O APUCI?
Mădălina Marcu (ARC)

Acest atelier este foarte puțin filozofic. Deloc, de fapt.Este, asa cum îi spune și numele, despre ce facem de mâine dacă vrem să începem să facem fundrasing. Se adresează organizațiilor la început de drum în atragere de fonduri și vom discuta despre două scenarii posibile pe care le puteți aborda. O luăm ușor, pe pași și vedem care este lista de lucruri de făcut o dată reintorsi la noi acasă. Facem lumină ca să ne fie simplu să nu ne pierdem energia și deslușim cum înțelegem cine ne sunt donatorii, unde îi găsim pe primii, ce trebuie să facem cu facebookul nostru și cum strângem poveștile relevante.

FUNDRAISING CENTRAT PE DONATOR

DONOR-CENTRIC FUNDRAISING – OPENING PLENARY

Richard Turner (Philanthropy & Fundraising), Adrian Lorentsson (Philanthropy & Fundraising)

Acest plen se va desfășura în limba engleză

Hear how adopting the mindset of “donor centricity” can ensure your fundraising can be at its best on behalf of donors and still prioritise the needs of your beneficiaries and service users, leading to more money for your mission.

CE FACI CU DONATORII POST COVID
Mădălina Marcu (ARC)

Anul trecut a fost un an în care multe organizații și-au mobilizat efortul și au desfășurat campanii de fundraising pentru spitale. De multe ori fără să fie parte din misiunea acestor organizații, campaniile au fost făcute din dorința de a răspunde urgenței și de ajuta medicii să facă față presiunii. Ce rămâne în urma acestor campanii? Vă propunem o sesiune în care ne vom uita la oportunitățile pe care aceste campanii le-au adus organizațiilor la nivelul practicii lor și la cum poate fi transferată energia unor donatori care au donat pentru urgența medicală în susținători ai cauzei voastre.

PEER-TO-PEER FUNDRAISING ȘI CĂLĂTORIA DONATORULUI
Andrei Chirtoc (Galantom), Gabriel Solomon (Galantom)

Peer-to-peer fundraising înseamnă oameni pasionați de misiunea noastră care fac cu dăruire fundraising pentru noi. Această metodă oferă organizației oportunitatea de crea o conexiune puternică între fundraiser și cauză sau de a întări legătura deja existentă. De asemenea, prin specificul ei, metoda permite organizației să contribuie semnificativ la creșterea stării de bine a fundraiserului ceea ce ajută la loializarea acestuia pe termen lung. În cadrul atelierului vom vorbi despre importanța acestei metode pentru călătoria pe termen lung a susținătorilor cu organizația.

COMUNICARE SAU FUNDRAISING? WHY NOT BOTH?
Sînziana Wolff (ARC), George Gurescu (ARC), Irina Vasilescu (Pe Stop)

Cum îți pregătești comunicarea pentru fundraising? Și cum te asiguri că materialele tale sunt într-o formă nu doar digerabilă pentru audiență, ci chiar într-una care să îi facă să dorească să doneze pentru cauza ta?
Vorbim despre informațiile și forma în care ele trebuie să se găsească pe site-ul, newsletterul și pe Facebook-ul organizației tale, ca să te asiguri că nu comunici doar de dragul de a spune ceva, ci de dragul de a face fundraising pentru oamenii care au nevoie de ajutorul tău. Și, evident, de dragul donatorilor pe care îi vei aduce mai aproape de tine cu o comunicare strategică de fundraising.
Atelierul va avea și o secțiune cu studiu de caz pe Asociația Pe stop, care și-a optimizat comunicarea și a reușit să strângă peste 10.000 de lei în donații recurente doar în prima parte a anului 2021.

CUM NE POATE AJUTA PSIHOLOGIA FILANTROPIEI SĂ CREȘTEM STAREA DE BINE A DONATORULUI ȘI IMPLICIT VENITURILE?
Cătălin Dinu (Niciodată Singur – Prietenii Vârstnicilor), László Bodor (Asociația Envision)

În cadrul acestui atelier vom vorbi despre psihologia filantropiei, un domeniu nou cu potențial extraordinar pentru dezvoltarea fundraisingului. Dincolo de noțiunile de bază, vom arăta modalități prin care psihologia filantropiei ne poate ajuta să creștem starea de bine a susținătorilor și implicit veniturile atrase, folosind un studiu de caz de la Niciodată Singur – Prietenii Vârstnicilor.

WHAT ARE THE MAIN TECHNIQUES THAT WORK FOR DIGITAL FUNDRAISING?
Jason Potts (THINK Digital, UK), Sînziana Wolff (ARC)
Acest plen se va desfășura în limba engleză

Digital fundraising is becoming one of the key fundraising methods in this new context, where a lot of our activity has moved online. NGOs need to consider this method and prepare internally for a fundraising method that asks for a lot of flexibility, very quick reactions and a lot of testing. This session brings Jason Potts’ experience with international digital campaigns and explores the key techniques of digital fundraising and case studies to support the theory.

DONOR CARE – CE FACEM CU DONATORII DUPĂ PRIMA DONAȚIE
Simona Beldiman (Fundația Inovații Sociale Regina Maria)

In fundraising convingi oamenii sa sustina cauza ta printr-o donatie. In donor care ii convingi sa ramana alaturi de tine pe termen lung. Grija pentru donator este esentiala pentru ca arata respectul pe care il purtam celor care au ales sa ne sustina, spunand multumesc intr-un mod care sa li se potriveasca. Si asta ar trebui sa fie suficient. Insa mai face ceva –prin donor care construim un fundraising eficient. Pentru ca am investit deja multa energie in recrutarea unui donator, nu ne permitem sa il pierdem. De fiecare data cand pierdem un donator, pierdem resurse. Un program de donor carebine construit ii va determina pe donatori sa sustina organizatia pe termen lung, dar si sa daruiasca mai mult.

In cadrul atelierului vom vorbi despre resursele necesare, pasii concreti dintr-un program de donor care, dar si despre rezultate, toate pornind de la exemple concrete.

BREAKOUT ROOMS: ÎNTREABĂ-MĂ ORICE.

La final de Conferință când mai ai câteva întrebări la care nu ai aflat răspunsul, te așteptăm într-una din camerele “Întreabă-mă orice”. Am pregătit mai multe sesiuni în paralel, în care te așteaptă câte un specialist pe diverse metode și procese de fundraising, pregătit să răspundă întrebărilor tale. Poți intra în oricare din camerele deschise ale sesiunii „Întreabă-mă orice”, să pui întrebarea pe care o ai și să mergi apoi în alta. Sau poți să rămâi dacă vrei să afli mai multe despre subiect.


1. Poveștile de fundraising
2. Baze de date
3. Fundraising de la companiile mici și medii
4. Planul de fundraising
5. Planul de comunicare cu donatorii
6. Campanii de SMS
7. Campanii de debit direct