ATELIERELE CONFERINȚEI 2021

Sesiunile Conferinței vor fi grupate pe cele două teme ale evenimentului: fundraising pe timp de criză și fundraising centrat pe donator. În perioada următoare vom actualiza frecvent lista de sesiuni.

FUNDRAISING PE TIMP DE CRIZĂ

CUM A AFECTAT PANDEMIA FUNDRAISINGUL DIN ROMÂNIA? – PLEN DESCHIDERE

Dana Pîrțoc (ARC), Mădălina Marcu (ARC)

Momentul acestei crize ne sperie și ne face să ne reconsiderăm toate planurile. Există însă și o oportunitate în criză – 2020 ne-a izolat, ne-a ținut în casă, dar a crescut solidaritatea și deschiderea oamenilor de a dona. Anul trecut s-au donat 15 milioane de euro doar prin SMS și debit direct. E o sumă record. Peste 13 milioane de euro au fost mobilizați din partea companiilor și a donatorilor individuali pentru spitale. Și asta e doar ceea ce am reușit noi să surprindem din efortul de implicare în 2020. Oamenii vor să doneze și o fac atunci când venim spre ei cu o propunere relavantă. 2021 e un moment cheie pentru fundraising, un an în care trebuie să revizuim canalele, metodele, mesajele pentru donatori, dar e un moment foarte prielnic în care atragerea de fonduri poate crește.
În plenul de deschidere ne vom uita la schimbările generate de criză, la trendurile care se prefigurează, la oportunitățile și provocările pe care le-a adus pentru fundraising contextul din România.

CUM S-A SCHIMBAT ABORDAREA COMPANIILOR PE TIMP DE CRIZĂ?
Dana Pîrțoc (ARC)

„Companiile și-au epuizat resursele pe echipamente de protecție și aparatură.”, „Odată trecută criza sanitară, organizațiile care dotează acum spitale, de fapt se sabotează singure și nu vor mai exista bugete pe termen mediu pentru ele sau pentru restul sectorului.”
Sunt doar două variante de dialog pe care l-am purtat sau l-am gândit cu toții acum. Cum au arătat însă lucrurile din perspectiva companiilor? Cum au reacționat atunci și care au fost planurile atunci, în focul urgenței dar și pe termen mediu? Unde s-au poziționat între presiunea imediată a urgenței și nevoia de susține și programele în care au investit până acum, dar care din cauza pandemiei nu se pot întâmpla în forma în care au fost gândite. Vă propunem o sesiune cu 3 companii pentru a înțelege modul în care percep ele momentul crizei în relația cu partenerii nonprofit și tipul de relație care poate fi construită mai departe cu sectorul de afaceri.

WHAT ARE THE MAIN TECHNIQUES THAT WORK FOR DIGITAL FUNDRAISING?
Jason Potts (THINK Digital, UK), Sînziana Wolff (ARC)
Acest plen se va desfășura în limba engleză

This session will explore several of the key techniques with case studies to support the theory. It will also include a campaign that was run in Romania, how it was planned and how it performed.

FACEBOOK ADS
Sînziana Wolff (ARC)

Câți bani mai băgăm și în Facebook? De obicei, asta e prima întrebare pe care o pune o organizație care abia pornește aventura de fundraising digital. Dar o campanie de Facebook înseamnă mult mai mult decât niște bani și niște setări tehnice. Învățăm care sunt lucrurile care fac o campanie de Facebook să prindă viață și să producă bani pentru organizația noastră, elementele care pot face diferența dintre un eșec și un succes răsunător și cum să avem o abordare agilă asupra subiectului. În plus, vorbim aplicat pe experiența unei organizații cu prima ei campanie digitală de fundraising, proaspăt finalizată.

CUM SCHIMBĂ PANDEMIA PLANUL DE FUNDRAISING?
Roxana Sofică (ARC)

Sunt câteva modalități în care organizațiile pot să reacționeze la o criză și care afectează evoluția atragerii de fonduri. Cele mai multe vor alege să scadă bugetul de fundraising și să-și concentreze resursele și atenția pe servicii, câteva vor alege să-și mențină investiția și puține vor alege să și-o crească. Cele care reușesc să crească efortul de fundraising, au o oportunitate de a se poziționa în mintea donatorului, într-un moment în care mesajele de fundraising ale altor organizații se estompează, și de a-și crește rezultatele de fundraising atunci când vin cu o ofertă convingătoare și relevantă pentru donator.
În această sesiune ne vom uita la cum afectează pandemia modul în care ne uităm la schimbarea pe care o producem în comunitate și la cum reacționăm pentru a crește atragerea de fonduri din comunitate.

CUM PREZICEM VIITORUL ÎN SECTORUL NONPROFIT?
Lev Fejes, Ph.D. (ARC)

Adică, ce am face dacă am avea o minge de cristal care să ne arate tendințele sectorului, puterea lui și schimbările prin care trece?
În pandemie, cu ajutorul datelor culese de ARC de la organizații, am reușit să arătăm că nu suntem firavi, ci puternici împreună, că avem un impact major asupra societății. Am înțeles atunci, că nu ține de magie, ci de dorința noastră de a colabora pe colectarea de date pragmatice și coerente care să ne arate:

  • cât de profundă e schimbarea pe care o generăm în domeniile în care activăm
  • unde ne plasăm fiecare în practica sectorului, care sunt benchmarkurile – în ce privește fundraising-ul, accesul la resurse umane, capacitatea organizațională, etc.
  • care sunt schimbările sistemice pentru care e nevoie de o voce comună și de un plan de acțiune comun.

Vă invităm la un atelier de învățare și co-creare în care împreună vom pune bazele Panel 100, grupul organizațiilor care vor să contribuie la înțelegerea și formarea viitorului sectorului și a impactului pe termen lung. În atelier veți înțelege care sunt beneficiile de a face parte din acest grup și ce tip de date vom culege cu ajutorul vostru, și veți avea oportunitatea de a contribui la dezvoltarea acestui proiect cu ideile și punctele voastre de vedere.

FUNDRAISING CENTRAT PE DONATOR

DONOR-CENTRIC FUNDRAISING – PLENARY

Richard Turner (Philanthropy & Fundraising Europe, UK)

Acest plen se va desfășura în limba engleză

Hear how adopting the mindset of “donor centricity” can ensure your fundraising can be at its best on behalf of donors and still prioritise the needs of your beneficiaries and service users, leading to more money for your mission.

PEER-TO-PEER FUNDRAISING ȘI CĂLĂTORIA DONATORULUI
Andrei Chirtoc (Galantom), Gabriel Solomon (Galantom)

Peer-to-peer fundraising înseamnă oameni pasionați de misiunea noastră care fac cu dăruire fundraising pentru noi. Această metodă oferă organizației oportunitatea de crea o conexiune puternică între fundraiser și cauză sau de a întări legătura deja existentă. De asemenea, prin specificul ei, metoda permite organizației să contribuie semnificativ la creșterea stării de bine a fundraiserului ceea ce ajută la loializarea acestuia pe termen lung. În cadrul atelierului vom vorbi despre importanța acestei metode pentru călătoria pe termen lung a susținătorilor cu organizația.

CUM NE POATE AJUTA PSIHOLOGIA FILANTROPIEI SĂ CREȘTEM STAREA DE BINE A DONATORULUI ȘI IMPLICIT VENITURILE
Cătălin Dinu (Niciodată Singur – Prietenii Vârstnicilor), László Bodor (Asociația Envision)

În cadrul acestui atelier vom vorbi despre psihologia filantropiei, un domeniu nou cu potențial extraordinar pentru dezvoltarea fundraisingului. Dincolo de noțiunile de bază, vom arăta modalități prin care psihologia filantropiei ne poate ajuta să creștem starea de bine a susținătorilor și implicit veniturile atrase, folosind un studiu de caz de la Niciodată Singur – Prietenii Vârstnicilor.