ATELIERELE CONFERINȚEI • 3-4 OCT 2019

În afara temelor principale, comunicarea în fundraising și digital fundraising, veți regăsi în agenda Conferinței ateliere pe subiecte utile atât pentru fundraiserii noi cât și pentru cei cu experiență: metode de fundraising, pregătire internă, lucrul cu companiile, donatori individuali, leadership. În ambele zile vor fi câte două runde cu 4-5 ateliere care se vor desfășura în paralel. Fiecare atelier durează două ore și se adresează participanților cu nivel începător/mediu sau avansat de experiență în fundraising. Cele doua sesiuni în plen sunt deschise tuturor participanților.

PLEN DESCHIDERE

FUNDRAISING BRANDS AND COMMUNICATION
Adrian Sargeant (ACA Philanthropy and Fundraising)

Plenul de deschidere se va desfășura în limba engleză.

Why is fundraising communications and creative different from traditional marketing? Does the brand of an organisation drive fundraising growth? Organisations across the world spend millions and millions of dollars every year on promoting their brand. But does it work? Specifically, does brand drive fundraising growth? In this opening plenary you will be presented with the results of the first ever research into fundraising and brand in the world. The research was led by the world-leading fundraising academic, Adrian Sargeant and even features two Romanian organisations (Dăruiește Viață and Hope and Homes for Children România).

FUNDRAISING COMMUNICATIONS AND CREATIVE WORKSHOP
Adrian Lorentsson (ACA Philanthropy and Fundraising)

Acest atelier se va desfășura în limba engleză.

Would you like to raise a lot more money for your organisation? What do you need to think about when you want to engage people to donate to your organisation? Learn about the greatest fundraising organisations in the world and how their communications and creative set them apart from the rest. You will even learn from case studies into organisations that have made the journey to a ‘Great Fundraising Organisation’ themselves.

Key learning outcomes:

• Using tools to get to the most basic emotions needed for outstanding fundraising creative work.
• Understanding what great communications and creative needs to have.

DIRECT MARKETING TO THE MAX: THE KEY INGREDIENTS FOR BUILDING SUCCESSFUL FUNDRAISING PROGRAMMES
Aroon Dougan, Jason Potts (Think Digital)

Acest atelier se va desfășura în limba engleză.

This workshop will take participants through the key ingredients needed to build successful digital programmes.

Jason and Aroon will use examples from their own work building campaigns for International NGOs, case studies from INGOs who have successfully built digital programmes, and will share some of the things which need to be in place ‘behind the scenes’ to achieve success.

The session will be presentation-based with some informal activities for participants.

Key learning outcomes:

• The key ingredients needed to build successful digital programmes
• What else needs to be in place to achieve success
• Key tools, materials and techniques to build digital campaigns for your organisation

Aimed at:

mid-senior level fundraising/comms professionals who want to learn how to deliver successful fundraising programmes

 

MINDSET: PARTENER

Atelierul își propune să aducă în față elementele unui parteneriat de succes dintre organizații și companii și să facă o radiografie a modului în care acestea sunt construite. Trecerea de la un sponsor punctual la partener presupune creșterea unei relații în care se întâlnesc valori, interese comune și încredere. Cum construim o astfel de relație cu companiile? Cum se pregătește organizația pentru o astfel de abordare? Care sunt așteptările de ambele părți (organizație și companie) și unde se întâlnesc ele? Care sunt momentele de tensiune care pot transforma, crește sau încheia un parteneriat? Vă propunem un atelier în care dăm răspunsuri la aceste întrebări pornind de la studiile de caz și experiența unor parteneriate care și-au dovedit eficiența.

UNDE SUNT 60% DINTRE COMPANII?

Companiile au la dispoziție o facilitate fiscală pentru a face sponsorizări deductibile, cu toate aceste doar 40% dintre ele aleg să sprijine sectorul neguvernamental fără niciun cost. De ce nu e mai mare acest procent și ce am putea face noi să-l creștem? De ce în majoritatea cazurilor organizațiile se înghesuie pe top 100 de companii când în România sunt peste 100.000 de companii care pot sponsoriza?

Cum ajungem la companii care nu sunt pe radarul nostru și cum construim apoi o relație de încredere cu ei? Atelierul aduce experiența unor fundraiseri care au reușit prin campanii 20% să crească baza de sponsori a organizației și să construiască o relație pe termen lung cu companii.

EVENIMENTE SPECIALE DE FUNDRAISING
Gabriela Cozmescu (Fundația HOSPICE Casa Speranței) și Georgiana Vieru (Fundația Serviciilor Sociale Bethany)

Evenimentele speciale aduc în jurul organizației prieteni noi și vechi, recunoaștere, voluntari, entuziasm, adrenalină, o echipă mai bine sudată. Dar la final, succesul se măsoară în număr de donatori și fonduri strânse. Întregul efort de a avea un eveniment la care oamenii să își dorească să vină presupune o bună comunicare și înțelegerea nevoilor donatorilor, o planificare pe termen lung, spațiu pentru învățare și dezvoltare și câteva abilități de magician pentru a ține bugetul în frâu. Vom analiza împreună două evenimente care reușesc să crească constant de la un an la altul: Balul de la Castel al Fundației Bethany care de opt ani încoace strânge fonduri și își transpune donatorii într-o altă poveste și Cross-ul HOSPICE ”Aleargă Tu pentu Ei”, un eveniment sportiv care a reușit să-și construiască suport în comunitate și identitate într-un număr mare de evenimente sportive.

DONATOR ȘI FUNDRAISER

Peer-to-peer fundraising înseamnă oameni pasionați de misiunea noastră care fac voluntar și cu pasiune fundraising pentru noi. Nu este însă ușor să ajungem la astfel de oameni și să ne asigurăm că energia lor crește și nu se diminuează pe parcurs. Cum facem să funcționeze bine relația dintre fundraiser și organizație în peer-to-peer? Cum putem susține efortul lui de fundraising și comunicare astfel încât el să simtă că toată organizația este galeria care îi susține și încurajează efortul? 

Un atelier cu fundraiseri și organizații care fac peer-to-peer cu success, despre relația dintre cei doi și ingredientele care fac fundraising-ul un sport de echipă.

OFERTĂ DE NEREFUZAT

Fie că este transmis face-to-face sau scris, mesajul de fundraising are un scop precis – acela de a face o solicitare specifică și potrivită potențialului donator. Pare simplu – trebuie să știi cât ceri și pentru ce. Îți propunem un atelier în care vei afla:

• Care sunt informațiile de care ai nevoie pentru a construi o ofertă de nerefuzat?
• De unde îți iei informațiile?
• Cum integrezi oferta în solicitarea pe care o faci?

Un atelier practic în care pornind de la exemple concrete, te ajutăm să structurezi solicitarea  de fundraising și să comunici convingător cu donatorii.

VISUL TĂU DE FUNDRAISER
Mirela Oprea

Dacă toate lucrurile care ar putea să meargă bine, vor merge bine, tu cum vei dori să fii amintit ca fundraiser după o viaţă de om sau în momentul în care vei decide să ieşi din domeniu? Care e visul tău? Vom identifica împreună acest vis, îl vei prinde de coadă, iar apoi îi vei da aripi cu alte exerciţii minunate create de Mirela Oprea. Indiferent dacă ești fundraiser cu experiență sau la început de drum, vei pleca de la atelier cu altă energie, cu idei noi, cu resurse de la ceilalţi participanţi şi cu o direcţie clară pentru cel puțin un vis din categoria “Bă, nu vreau să mor până nu… “.

CURAJ ÎN FUNDRAISING: DE LA 0 LA 250 000 EUR ANUAL ÎN 6 LUNI
Mădălina Marcu, ARC

”Avem de strâns 250 000 EUR. În fiecare an. Vă mulțumim pentru contribuție, ne putem baza pe sprijinul dumneavoastră pentru a atinge această sumă anual?” Și au reușit! Povestea unei organizații de educație superioară, care a reușit să construiască un fond anual, fără experiență anterioară de fundraising, cu o echipă de 2 persoane, cu foarte multă determinare și disciplină. Vorbim despre procesul pe care l-au urmat și momentele cheie care i-au ajutat să ceară o dată și să primească pentru mai mulți ani.

MEET THE DONOR

Până la urmă cum gândesc donatorii? Dar de ce să ghicim când putem întreba. Așa că am invitat pentru o discuție deschisă 2 antreprenori români care au o practică de implicare în comunitate. Atelierul este gândit sub forma unui interviu și apoi o sesiune de întrebări din partea participanților la atelier. În timpul interviului, îi vom întreba pe invitații noștri ce reacții au la câteva dintre materialele de comunicare ale unor organizații din România (chiar ale voastre dacă doriți).

PLEN ÎNCHIDERE

WHAT IT TAKES TO SUCCEED IN THE TECH AGE – THE ART OF LEAN
Aroon Dougan, Jason Potts (Think Digital)

Plenul de închidere se va desfășura în limba engleză.

There are numerous buzzwords and emerging technologies around digital fundraising, but what are the key things needed to succeed in the tech age? Jason and Aroon will talk about Lean ways of working and how if these are fully embraced, they can be the difference between failing and thriving digital programmes.

În perioada următoare vom adăuga informații despre noi ateliere.