ATELIERELE CONFERINȚEI 2022

7-8 iunie, București, Hotel Novotel (Calea Victoriei 37B)

În perioada următoare vom actualiza frecvent lista de sesiuni.

Toate poveștile pot strânge bani

Main topic: conceperea mesajelor de fundraising în campaniile de digital FR.
Case study: Societatea Ornitologică Română
Invitați: Carmen Brumă (SOR), Mihaela Simion (SOR), Sînziana Wolff (ARC), George Gurescu (ARC)

O poveste aduce fonduri nu pentru că prezintă un caz emoțional, ci pentru că reușește să creeze o legătură cu cititorul. Trebuie să-i arăți care-i rolul său în schimbare, să-i prezinți fapte în care se poate regăsi și în care își poate descoperi o mai bună versiune a sa. Dacă îți cunoști cititorii și comunitatea din online, atunci îi poți transforma în donatori. Dacă știi în ce cred cei care te urmăresc, atunci vei ști ce emoții trebuie să folosești.
Împreună cu Sînziana Wolff și George Gurescu, consultanți în fundraising digital, vom vedea cum comunici pentru a-i pregăti pe oameni să doneze, cum îți pregătești instrumentele de fundraising digital și cum reușești să comunici dinamic pe tot parcursul campaniei

Recrutarea în fundraising

Main topic: procesul de recrutare și motivarea fundraiserilor noi din organizație
Invitați: Roxana Dumbravă (ARC), Mădălina Marcu (ARC)

Recrutarea în fundraising nu e nicodată simplă. De multe ori, e nevoie să fim flexibili și creativi ca să aducem oamenii la interviu. În plus, succesul procesului de recrutare începe să se vadă la ceva timp după ce am bătut palma cu noul angajat. Cum găsim fundraiser în echipă și cum ne asigurăm că e omul potrivit la locul potrivit? Cum formulăm întrebările în interviu și care e intenția din spatele lor? De cât timp are nevoie un fundraiser până să înceapă să aducă fonduri în organizație? Ce facem și mai ales ce nu facem ca echipa și fundraiserul să își păstreze motviația și să rămână mult timp alături de cauza noastră? Vă propunem un atelier în care ne uităm la procesul de recrutare, la cum găsim și la cum păstrăm un fundraiser bun în organizație.

Cum ne fidelizăm sponsorii prin excellent stewardship

Main topic: fundraising de la companiile, achiziția, păstrarea și creșterea implicării lor în organizație
Case study: Fundația Regală Margareta a României)
Invitată: Ioana Petrea (Fundația Regală Margareta a României)

Ce îi face oare pe sponsori să fie fericiți alături de un ONG? Ce îi motivează să continue relația de la un an la altul, să investească din nou, să ofere mai mult ori să extindă sprijinul și pentru alte proiecte propuse? Află ce face diferența între a obține susținere one time sau longterm din partea unei companii. Haideți să vorbim despre metodele prin care putem face fundraising de la companii, despre cum le ținem aproape de noi după prima sponsorizare, și despre cum facem excellent stewardship pentru a crește implicarea lor.

Donor care înseamnă fundraising eficient

Main topic: cultivare donatori individuali, plan donor care, debit direct, impact asupra rezultatelor de FR.
Case study: Asociația Preventis
Invitați: Violeta Goron (Preventis), Dana Pîrțoc (ARC), George Gurescu (ARC)

Donor care e ultimul pas în procesul de fundraising și poate părea că ceea ce era important de făcut am făcut atâta vreme cât avem donatori noi în organizație. Practica și datele ne arată însă că donor care e pasul care face efortul de fundraising eficient. Achiziția donatorilor este costisitoare, în vreme ce efortul de păstrare a donatorilor e mult mai mic. Fără cultivare și păstrare, fundraising-ul va rămâne costisitor și ineficient.
Pornind de la exemple concrete, ne uităm la instrumentele de donor care pe care le poate folosi ușor o organizație și la cum schimbă acest efort de consturire a relației eficiența atragerii de fonduri. Invitată în atelier este Violeta Goron, directorul Asociației Preventis, o organizație a cărei campanii de upgrade a donatorilor din debit direct s-a încheiat cu o rată de resemnare de 90%.

Fundraisingul ca misiune: cum ne pregătim pentru succes?

Main topic: trecerea de la FR ca activitate la FR asumat în termeni de pregătire echipă, boardasumare risc și investiție
Case study: Asociația Niciodată Singur
Invitat: Cătălin Dinu (Asoc. Niciodată Singur)

 

Fundraisingul trebuie să fie parte a misiunii oricărei organizații, iar dezvoltarea orgaizației implică întreaga echipă. Cum începem investiția în fundraising și cum ne calculăm efectele pe termen lung? Putem face fundraising fără investiție? Cum pregătim programele, colegii, board-ul și susținătorii pentru dezvoltare, cum testăm și acceptăm momentele de eșec și la ce ne uităm ca să ne dăm seama dacă campania noastră a avut succes?

În acest atelier despre modul în care orice organizație poate crește un fundraising sustenabil pentru a-și îndeplini misiunea, Cătălin Dinu împărtășește experiența dobândită în cele 2 poziții pe care le-a ocupat, pe rând, în ultimii 7 ani: consultant în fundraising și comunicare și director executiv la Niciodată Singur – Prietenii Vârstnicilor.

Campanii de Direct mail

Main topic: ce spune contextul despre potentialul metodei, ce arata experiența ultimilor doi ani despre DM, cum pregătim campania și de ce e important să o abordăm pe termen lung
Case study: Asociația Yuppi Camp
Invitați: Zsuzsa Laszlo (Yuppi Camp), Costel Arbans (Direct Marketing), Roxana Sofică (ARC)

Companiile din România se pot implica în cauze sociale fără niciun cost, prin utilizarea a 20% din impozit către ONGuri. În afara întâlnirilor față în față care sunt eficiente, dar costisitoare ca timp, direct mailingul rămâne principala metodă prin care organziații mari și mici pot solicita sponsorizări companiilor. Vă propunem un atelier în care ne uităm la potențialul metodei atunci când e abordată pe termen lung, la costuri și la venituri și la condițiile de care depinde succesul unei campanii, prin exemple care arată riscurile și oportunitățile metodei. Invitați în atelier sunt Zsuzsa Laszlo, fundraiser Yuppi Camp care va vorbi despre cum crești constant o campanie de DM de la un an la altul și Costel Arbans, director Direct Marketing una dintre agențiile care lucrează cu multe campanii nonprofit de DM.

Cum protejam demnitatea beneficiarilor noștri

Main topic: cum facem echilibrul între emoția de care are nevoie FR și demnitatea pe care trebuie să o asigurăm beneficiarilor
Invitată: Andreea Archip (jurnalist, Școala9)

Îi arătăm doar ochii sau întregul chip? Ce poze facem și cum descriem o persoană vulnerabilă în campaniile noastre de fundraising? Cum traducem în scris empatia?
Sunt întrebări la care organizațiile au trebuit să răspundă de nenumărate ori înainte de lansarea oricărei campanii.
Trebuie să luăm în calcul câteva elemente care fac diferența între o comunicare emoționantă și eficientă și una vulgară.
Andreea Archip, redactor-șef la Școala9 și reporter la Libertatea, scrie de 15 ani povești cu personaje vulnerabile sau aflate în situații dificile. Ca reporter, trece de multe ori prin aceleași dileme ca un fundraiser care nu vrea să încalce demnitatea celor din fața ei.
Împreună cu invitatul său, Andreea ne va arăta cum putem păstra acest echilibru și cum putem descrie personajele și situațiile prin care trec, astfel încât să le protejăm intimitatea, demnitatea și să atragem donatori loiali.

Conversații dificile

Main topic: cum gestionăm conversațiile dificile din echipă și în relația cu sponsorii, cum ne pregătim pentru ele, ce câștigăm sau pierdem la final, cum facem realția mai autentică și mai puternică
Invitat: Robert Ion (Hope and Homes for Children)

Cum spui unui finanțator că proiectul e în urmă? Că nu ți-ai îndeplinit target-ul, că ai cheltuieli mai mari sau un administrativ crescut față de cel prognozat în buget? Similar, cum abordezi în interiorul organizației tale situații ceva mai delicate: poate misiunea ți se pare în derivă, poate bugetul e stagnant ori programele nu mai sunt implementate cu aceeași rigoare pe care o știai posibilă. Toate acestea, și multe altele, sunt conversații dificile pe care, uneori, alegem să nu le avem. Acest atelier urmărește nu numai să facă opusul – adică, să abordeze deschis, onest, direct discuții pe care le-am considera incomode – ci și să exploreze motivele pentru care amânăm, ori de-a dreptul nu abordăm, aceste subiecte. Obiectivul atelierului este de a transforma o conversație dificilă într-o conversație care te ajută să întărești o relație.

Grantmaking companii

Main topic: modele de parteneriat cu sectorul de afaceri, roluri companie/ONG în relație, sustenabilitate
Invitați: Cosmina Frâncu (BRD Groupe Societe Generale), Ela Bălan (ARC)

Ce întrebări nu ai indrăznit să adresezi finanțatorilor tăi? Ce este o “finanțare sănătoasă”? Cum construim o relație de încredere cu finanțatorul? Cum facem să nu mai gândim solicitarea de fonduri pentru proiecte singulare, ci într-o colaborare de durată cu companii cu care urmărim valori și țeluri comune? Atelierul este în primul rând un spațiu deschis către oamenii din organizațiile nonprofit și oamenii de CSR, în care poți să pui orice întrebare. Ne propunem să ieșim din birouri (și din mintea noastră) și să discutăm față-în-față care sunt așteptările organizațiilor, care sunt așteptările companiilor, ce lipsește din finanțările curente, și cum putem construi împreună, pe termen lung, printr-o viziune comună și încredere. Vom vedea cum se poate crea o întreagă mișcare acolo unde există spațiu real de parteneriat, pornind de la studiul de caz BRD și al investiției în domeniul cultural. 

Dark side of www – Cum faci un site de fundraising de la 0

Main topic: campanie digitală, site campanie, pregătim live într-un exercițiu site-ul pentru o campanie de digital fundraising cu toate componentele ei
Invitate: Sînziana Wolff (ARC), Monica Craciun(ARC)

 

Un site pregătit de fundraising nu se face din nimic, ai zice. Nu? E (aproape) adevărat. La atelierul despre partea întunecată a www-ului nu vorbim despre lucruri ilegale sau imorale, ci despre cum scoatem din întuneric un site pregătit cu cele mai importante elemente pentru o campanie de fundraising digital.
Vom lucra direct pe o cauză fictivă, iar site-ul va lua naștere în fața noastră, pe măsură ce atelierul avansează. La final, vom avea în fața ochilor o machetă de site cu principalele elemente de care ai nevoie să începi să strângi donații. Atelierul este dedicat organizațiilor mici, sau la început de drum în ce privește pregătirea site-ului pentru fundraising digital.

Cum activezi boardul în fundraising

Main topic: ce rol poate avea boardul in fundraising, cum pot fi eficient implicați, case studies
Invitată: Dana Pîrțoc (ARC)

Dacă ați ajuns într-un moment în care simțiți că ratați niște oportunități în zona de fundraising dacă nu vă puneți boardul la treabă, acest atelier e pentru voi. O să vedem împreună cum putem activa boardul, de ce fel de oameni avem nevoie, cum construim și coordonăm un proces valoros pentru ei și pentru organizație, astfel încât la final, să avem în board oameni mai atașați de organizație și activi în fundraising.
boardul organizației voastre nu ar trebui să fie unul doar formal, și căar trebui să folosiți mai bine boardul în fundraising.

Cum ajungem în vârf?

Main topic: creștere rezultate în fundraising, inovație
Invitate: Andra Muntean (Narada), Mădălina Marcu (ARC)

Există o rețetă a scuccesului în fundraising? Poți face ceva ca să poți aduce resurse și să atragi oameni talentați? Poți crește bugetul organizației de la 380.000 EUR la 1.1 milioane eur în pandemie? La toate acestea, răspunsul este da, și vom sta de vorba cu Andra Munteanu- fondator și CEO Narada și cu Mădălina Marcu din partea ARC pentru a găsi lucrurile pe care le putem face concret pentru a crește rezultatele în fundraising.