ATELIERELE CONFERINȚEI • 3-4 OCT 2019

În afara temelor principale, comunicarea în fundraising și digital fundraising, veți regăsi în agenda Conferinței ateliere pe subiecte utile atât pentru fundraiserii noi cât și pentru cei cu experiență: metode de fundraising, pregătire internă, lucrul cu companiile, donatori individuali, leadership. În ambele zile vor fi câte două runde cu 4-5 ateliere care se vor desfășura în paralel. Fiecare atelier durează două ore și se adresează participanților cu nivel începător/mediu sau avansat de experiență în fundraising. Cele doua sesiuni în plen sunt deschise tuturor participanților.

PLEN DESCHIDERE

FUNDRAISING BRANDS AND COMMUNICATION
Adrian Sargeant (ACA Philanthropy and Fundraising)

Plenul de deschidere se va desfășura în limba engleză.

Why is fundraising communications and creative different from traditional marketing? Does the brand of an organisation drive fundraising growth? Organisations across the world spend millions and millions of dollars every year on promoting their brand. But does it work? Specifically, does brand drive fundraising growth? In this opening plenary you will be presented with the results of the first ever research into fundraising and brand in the world. The research was led by the world-leading fundraising academic, Adrian Sargeant and even features two Romanian organisations (Dăruiește Viață and Hope and Homes for Children România).

FUNDRAISING COMMUNICATIONS AND CREATIVE WORKSHOP
Adrian Lorentsson (ACA Philanthropy and Fundraising)

Acest atelier se va desfășura în limba engleză.

Would you like to raise a lot more money for your organisation? What do you need to think about when you want to engage people to donate to your organisation? Learn about the greatest fundraising organisations in the world and how their communications and creative set them apart from the rest. You will even learn from case studies into organisations that have made the journey to a ‘Great Fundraising Organisation’ themselves.

Key learning outcomes:

• Using tools to get to the most basic emotions needed for outstanding fundraising creative work.
• Understanding what great communications and creative needs to have.

DIRECT MARKETING TO THE MAX: THE KEY INGREDIENTS FOR BUILDING SUCCESSFUL FUNDRAISING PROGRAMMES
Aroon Dougan, Jason Potts (Think Digital)

Acest atelier se va desfășura în limba engleză.

This workshop will take participants through the key ingredients needed to build successful digital programmes.

Jason and Aroon will use examples from their own work building campaigns for International NGOs, case studies from INGOs who have successfully built digital programmes, and will share some of the things which need to be in place ‘behind the scenes’ to achieve success.

The session will be presentation-based with some informal activities for participants.

Key learning outcomes:

• The key ingredients needed to build successful digital programmes
• What else needs to be in place to achieve success
• Key tools, materials and techniques to build digital campaigns for your organisation

Aimed at:

mid-senior level fundraising/comms professionals who want to learn how to deliver successful fundraising programmes

 

CULISELE CAMPANIEI PENTRU MAGICHOME
Melania Medeleanu, Alecsandra Roman si Dorian Ilie

Campania pentru MagicHOME a mobilizat în timp record peste o sută de mii de oameni și a strâns mai mult de 3 milioane de euro până în prezent doar din SMS-uri. Dincolo de aceste rezultate, campania a rămas în mintea noastră datorită mesajului și emoțiilor puternice pe care a reușit să le transmită.   

Care a fost parcursul creativ al acestei campanii? De ce mesajul a fost atât de puternic și la ce fel de emoții a apelat? Ce i-a făcut pe oameni să stea la coadă pentru a intra în pielea unui părinte greu încercat?

Îți propunem un atelier în care intrăm în culisele campaniei alături de Melania Medeleanu de la MagiCAMP și reprezentanți ai Jazz Communication și Rogalski Damaschin Public Relations, agențiile care au lucrat la campanie.

SOCIAL MEDIA FOR FUNDRAISING
Alexandru Negrea (Social Smarts)

Ce înseamnă și cum se implementează eficient o strategie de marketing și comunicare în social media, adaptată la trendurile actuale din mediul online, pe baza unor obiective SMART. O să lucrăm pe un template pe care cursanții îl vor primi ulterior prin email.

ZECI DE MII DE RELAȚII UNU LA UNU CU DONATORII
Dana Carataș și Matei Iosipescu (UNICEF), Camelia Mateș (ARC)

Peste 60.000 de români donează lună de lună o sumă medie de 22 de lei. Peste 75.000 de  oameni au donat prin debit direct, cel putin o data, in ultimii cinci ani. La un simplu calcul, acest lucru înseamnă că fundraiserii stradali ai organizațiilor s-au angajat în sute de mii de convorbiri cu potențiali donatori și au adresat cel putin 6 milioane de saluturi. Donațiile prin debit direct sunt o sursă stabilă de venit pentru organizațiile care au campanii stradale și o ocazie de a intra în contact, zi de zi, cu oameni diverși și de a le câștiga susținerea.

Cum reușește UNICEF să aibă o campanie de succes, care e rețeta lor, cine sunt oamenii din spatele campaniei de donații prin debit direct și cum anume se construiește relația cu zeci de mii de donatori veți afla în atelierul care îi va avea invitați pe Dana Carataș și Matei Iosipescu.

MINDSET: PARTENER
Angela Galeța (Fundația Vodafone România), Cristina Hanganu (Lidl România), Dana Pîrțoc (ARC), Ioana Petrea (Fundația Regală Margareta a României), Maria Culescu (Asociația M.A.M.E.), Gabriel Sescu (Banca de Alimente)

Trecerea de la un sponsor punctual la partener presupune creșterea unei relații în care se întâlnesc valori, interese comune și încredere. Care sunt stadiile prin care trece o relație care crește la nivelul unui parteneriat? Care sunt momentele cheie și provocările? Care sunt așteptările de ambele părți (organizație și companie) și unde se întâlnesc ele? Care sunt momentele de tensiune care pot transforma, crește sau încheia un parteneriat?

Atelierul vă propune o discuție deschisă cu oameni care au experiența parteneriatelor și pot să facă o radiografie a unor relații complexe companie- ONG. Invitați în atelier sunt Cristina Hanganu (Lidl România), Angela Galeța (Fundația Vodafone România), Ioana Petrea (Fundația Regală Margareta a României), Maria Culescu (Asociația M.A.M.E) și Gabriel Sescu (Banca de Alimente).

UNDE SUNT MAJORITATEA COMPANIILOR? 
Nicoleta Marcu (Hope and Homes for Children), Ionuț Chiriță (Fundația de Sprijin Comunitar), Constantin Arbans (Direct Marketing Group), Laszlo Bodor (ARC)
Companiile au la dispoziție o facilitate fiscală pentru a face sponsorizări deductibile, cu toate acestea prea puține dintre ele sprijină sectorul neguvernamental fără niciun cost. Ce putem să facem noi pentru a schimba această realitate? De ce în majoritatea cazurilor organizațiile se înghesuie pe top 100 de companii când în România sunt peste 100.000 care pot sponsoriza?

Cum ajungem la companii care nu sunt pe radarul nostru și cum construim apoi o relație de încredere cu ele? Atelierul aduce experiența unor fundraiseri care au reușit prin campanii 20% să crească baza de sponsori a organizației și construiesc pas cu pas relații de durată cu aceștia.

EVENIMENTE SPECIALE DE FUNDRAISING
Gabriela Cozmescu (Fundația HOSPICE Casa Speranței) și Georgiana Vieru (Fundația Serviciilor Sociale Bethany)

Evenimentele speciale aduc în jurul organizației prieteni noi și vechi, recunoaștere, voluntari, entuziasm, adrenalină, o echipă mai bine sudată. Dar la final, succesul se măsoară în număr de donatori și fonduri strânse. Întregul efort de a avea un eveniment la care oamenii să își dorească să vină presupune o bună comunicare și înțelegerea nevoilor donatorilor, o planificare pe termen lung, spațiu pentru învățare și dezvoltare și câteva abilități de magician pentru a ține bugetul în frâu. Vom analiza împreună două evenimente care reușesc să crească constant de la un an la altul: Balul de la Castel al Fundației Bethany care de opt ani încoace strânge fonduri și își transpune donatorii într-o altă poveste și Cross-ul HOSPICE ”Aleargă Tu pentu Ei”, un eveniment sportiv care a reușit să-și construiască suport în comunitate și identitate într-un număr mare de evenimente sportive.

BUGET MIC, AMBIȚII MARI. DONAȚIILE PRIN SMS POT FI SOLUȚIA.
Bogdan Tănasă (Casa Share), Camelia Mateș (ARC)

Adesea, credem că doar organizațiile cu un brand puternic pot să desfășoare cu succes campanii de donații prin SMS. Dar această metodă de a atrage fonduri este la fel de potrivită și pentru organizațiile mici, așa cum ne vor arăta Anamaria Popa și Bogdan Tănasă. 

La acest atelier, aducem două organizații locale, Casa Share și Cetatea Voluntarilor, care, fără a avea alături nume mari și televiziuni puternice, au folosit cu succes donațiile prin SMS pentru a-și atinge obiectivele de fundraising. Cine i-a ajutat? Cum au folosit cauza lor pentru a atrage donatori prin SMS? Cum reușesc să strângă fondurile de care au nevoie cu investiții minime? sunt câteva întrebări care își vor găsi răspunsul în cadrul atelierului.

CUM SĂ ÎȚI TRANSFORMI ”FANII” ÎN FUNDRAISERI?
Andrei Chirtoc (Asociația Envision) și Gabriel Solomon (Asociația People for Sport)

Peer-to-peer fundraising înseamnă oameni pasionați de misiunea noastră care fac voluntar și cu dăruire fundraising pentru noi. Nu este, însă, totdeauna ușor să găsim astfel de oameni și să ne asigurăm că energia lor crește și nu se diminuează pe parcurs. Cum facem să funcționeze bine relația dintre fundraiserul voluntar și organizație în peer-to-peer? Cum putem susține efortul lui de fundraising și comunicare, astfel încât el să simtă că toată organizația este o galerie care îl susține? 

Sunt câteva din întrebările cheie la care vom răspunde prin prisma datelor și studiilor de caz preluate din platforma Galantom.ro. Vom pune accent pe modalitățile cele mai la îndemână prin care putem antrena susținătorii să facă fundraising pentru organizația noastră, zilele speciale din viața fiecăruia: ziua de naștere, nunta, botezul 😊.      

Vom avea invitați fundraiseri și organizații care fac peer-to-peer cu succes. Aceștia vor împărtăși despre relația dintre fundraiser și organizație și ingredientele care fac fundraisingul un sport de echipă.

POVEȘTI DE FUNDRAISING
Georgiana Ilie (DoR)

Cum identifici și documentezi cele mai bune povești de fundraising ale organizației tale? Cum poți să explici cel mai clar și mai convingător impactul muncii voastre, respectând în același timp demnitatea și viața privată a celor pe care îi ajuți? Și cum devine descoperirea asta un instrument în campania de fundraising? Vei afla într-un atelier de două ore cu Georgiana Ilie, jurnalist la DoR și trainer de storytelling, în care vei învăța cum gândește un jurnalist când merge pe teren și ce întrebări pune pentru a afla cele mai importante informații pentru povestea pe care vrei să o spui.

FUNDRAISING ȘI BURNOUT
Suzana Gras

Fundraisingul este o activitate bazată pe relaționare și de aceea implică un mare consum de resurse psihice și emoționale, cu suișuri și coborâșuri, cu momente de entuziasm dar și de oboseală și neputință. Este foarte important să înțelegem cum ne gestionăm resursele, cum ne încărcăm bateriile și cum ne păstrăm echilibrul interior și mintea limpede, pentru a putea funcționa optim. În acest atelier vom discuta și vom explora împreună ce este și cum se manifestă sindromul de burnout, vom căuta cauzele care favorizează apariția lui și vom discuta despre schimbările pe care e important să le facem pentru a-l preîntâmpina sau pentru a ieși din el.

VISUL TĂU DE FUNDRAISER
Mirela Oprea (Dream Management)

Dacă toate lucrurile care ar putea să meargă bine, vor merge bine, tu cum vei dori să fii amintit ca fundraiser după o viaţă de om sau în momentul în care vei decide să ieşi din domeniu? Care e visul tău? Vom identifica împreună acest vis, îl vei prinde de coadă, iar apoi îi vei da aripi cu alte exerciţii minunate create de Mirela Oprea. Indiferent dacă ești fundraiser cu experiență sau la început de drum, vei pleca de la atelier cu altă energie, cu idei noi, cu resurse de la ceilalţi participanţi şi cu o direcţie clară pentru cel puțin un vis din categoria “Bă, nu vreau să mor până nu… “.

360 DE GRADE ÎN DONOR CARE
Alexandra Vasile (SOS Satele Copiilor), Adrian Ciobanu (Reimens GRUP), Monica Tomuș (ARC), Sînziana Wolff (ARC)

Fiecare donator e cel mai important donator pe care îl avem. Dar cum ajungem să îi convingem pe toți de asta? Nu e un lucru ușor, dar devine posibil atunci când ai un proces de donor care bine pus la punct. Când privești donor care din punctul de vedere al donatorului. Ce are el nevoie cel mai mult de la noi? De mulțumiri sau de informații? De spațiu, de protecție, de rapoarte săptămânale?

La atelierul de donor care vorbim despre o perspectivă la 360 de grade asupra felului în care colaborăm cu donatorii: cum comunicăm cu ei, cum îi determinăm să interacționeze cu cauza noastră, cum îi facem să aibă încredere în noi pe termen lung și cum le protejăm datele.

CURAJ ÎN FUNDRAISING: DE LA 0 LA 250 000 EUR ANUAL ÎN 6 LUNI
Lelia Ciobotariu (NEC), Ana-Maria Sîrghi (NEC), Mădălina Marcu (ARC) 

Există oare o metodă magică prin care deși organizatia nu a mai făcut fundraising să ajungă să strângă un fond anual? De unde începi? Cum te pregătești, care sunt pașii, ce greșeli să evităm. Le-am invitat pe Mădălina Marcu (ARC), Lelia Ciobotariu și Ana-Maria Sîrghi (NEC) care au dezvoltat împreună o astfel de campanie. Atelierul vă poate ajuta să vă pregătiți, să știți de ce oameni aveți nevoie în jurul vostru în Consiliul Director și între prieteni, cum cunoașteți prieteni noi, cum vorbiți despre cauza voastră, cum vă reveniți din refuz, etc.

FUNDRAISERUL si NETWORKINGUL

Mădălina Marcu (ARC)

Vom discuta despre cum îți spui povestea personală, ce întrebări pui, cum ieși din anxietate, cum intri în conversație, cum iesi din ea dacă acea conversație nu merită investiția de timp și energie, cum te asiguri că va continua relația după această primă interacțiune, cum îți setezi misiunea pentru acel context și altele, și altele. Intenția atelierului este să ne dea energie și instrumente pentru a avea mini conversații autentice, cu potențial de crescut relații.

MAPPING CONTEXT
Dana Pîrțoc (ARC) și Lev Fejes (ARC).

Ce informații îți lipsesc ca fundraiser sau director executiv pentru a face mai bine fundraising în organizația ta? Care sunt reperele tale în fundraising și cum te raportezi la ele în practica ta? Pentru a înțelege mai bine cum putem crește eficiența fundraising-ului e important să ne uităm la dimensiunea practicii din România luând în calcul ce ne spun datele despre cât se donează, cine donează, pentru ce se donează etc. Pornind de aici vom căuta informațiile care ne lipsesc despre practica internă a organizațiilor, despre comportamentul donatorilor, contextul local, sisteme care ne pot face munca de atragere de fonduri mai eficientă.

START Fundraising
Mihai Tudorică (ARC)

Dacă organizația ta este la început de drum, provocările nu sunt puține. Ai nevoie de o direcție, de oameni, de fonduri, de entuziasm. Cum te pregătești pentru primii ani de fundraising? De ce e important să ții cont la început de drum pentru a te asigura că tot ceea ce faci îți va aduce fonduri și în anii următori, nu doar acum? De unde începi? Pe cine implici? Cum îi convingi pe donatori să ți se alăture?

Te invităm la un atelier pentru organizații și fundraiseri începători pentru a ne uita la primii pași în fundraising, împreună cu Mihai Tudorică (ARC) care oferă sprijin grupurilor comunitare și organizațiilor la început de drum.

PLEN ÎNCHIDERE

WHAT IT TAKES TO SUCCEED IN THE TECH AGE – THE ART OF LEAN
Aroon Dougan, Jason Potts (Think Digital)

Plenul de închidere se va desfășura în limba engleză.

There are numerous buzzwords and emerging technologies around digital fundraising, but what are the key things needed to succeed in the tech age? Jason and Aroon will talk about Lean ways of working and how if these are fully embraced, they can be the difference between failing and thriving digital programmes.